A konyha

2010.02.08. 21:21

 A konyha az egyik központi hely. Itt van az egyik cserépkályha, ami egyben melegíti az egyik szobát. Közvetlenül be lehet lépni a verandáról az egyik ajtón keresztül. 

Adott egy konyha ilyen állapotban:

 

Félig betonozott félig metlaki burkolat, összeségében erősen az ajtó felé lejtett, Rajta méretre szabott linóleum. A konyha könnyebb tisztíthatósága érdekében a fal alsó részét bekenték olajfestékkel. A mestergerendát pedig bevonták olajfestékkel átfestett deszkákkal. Az asztal melletti részen egy szűk átjáró vezett át a fürdőszobába.

Nos megvolt az ötlet, ezt egy kicsit szétbontani, a vezetékeket újrahúzni, egy átjárót csinálni a jövőbeli közlekedőhelységbe és a szokásos burkolás, glettelés, festés.  

Az átjáró bontása felett beillesztettünk két vascső áthidalót, de igazán kár volt, annyira össze volt állva a vályog.


A padlót leburkoltuk, a gáz és vízcsöveket lefestettük. Lebontottam a mestergerenda csúnya burkolatát és kézigyaluval rámozdultam.

A kertben találtam néhány bontotttéglát ez lett a konyhabútor lába és az átjáró fala. A padlásról lehoztam a porosodó gerendákat legyalultam, majd kapott pácot, vizeslakkot. A téglaláb meg kapott bútorlapot. Az jár neki. Ami furcsavolt, hogy a hátsó fal kifele megy, persze nem dől, de egyszerűen 10-15 cm különbség van, tehát nem függőleges. Derékszög sincs nagyon, nem is keresem. A téglákat lekentem lenolajjal, a fakeretek be lettek pácolva, és került rá ajtó is. A munkalap mögötti részt kicsempéztem éééééésssss majdnem kész. Még a polcok hiányoznak és a fürdő voltátjárója is kap néhány polcot (befalaztam). Igazán tetszik elégedett vagyok. Kellett még egy kis gázcsőátszerelés, a szakemberek 1-2 óra alatt megcsinálták, és bekerült az autentikus digitális BOSCH sütő is a helyére. Hát ennyi! Ezt még nem tartalmazza az utolsó kép.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szasz-a.blog.hu/api/trackback/id/tr111740548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodhiszattva 2010.02.10. 17:31:59

fasza lett, gratulalok!

Magdaleha · http://magdaleha.freeblog.hu/ 2010.02.10. 22:26:27

Hello!
A metlachi nincs meg véletlenül? :-)
üdv: M

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.02.11. 09:37:38

@Magdaleha: Hát sajnos nincs, elajándékoztam...

Magdaleha · http://magdaleha.freeblog.hu/ 2010.02.11. 17:14:53

köszi! De akkor legalább lett új gazdája, nem került a szemétbe :-)
üdv, és további jó felújítást!
M

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.04.29. 18:00:51

ugyanilyen csempénk és járólapunk van, sőt ha jól látom a gáz is stimmel.
de az épített bútorod marha jól néz ki, nekünk full ikeás. viszont van gyümölcsmosó része a mosogatónak! :D
tök szépek ezek a gerendák is, jó munkásember vagy. szakmád?

szasza75 · http://szasz-a.blog.hu 2010.05.07. 21:43:00

jó pénzügyes vagyok, ezért olcsón kijött :-)
süti beállítások módosítása