Régi vágyam, hogy egyszer leírjam hogyan készítem el az éppen nem kalóriákban szegénykedő csülköt. A hely adott: Tardos, az időpont szilveszter napja.

Sörben sült csülök lencsefőzelékkel.

Az Operaház mögött található a már megszokott "hentes". Így szilveszter előtt oda tértem be portéka felfedezőbe. Vettem 2 szép sovány csülköt valamint másfél kiló füstölt combot. Utóbbit arra az esetre, ha a csülök kevés lenne és hirtelen kellene csinálni még valami finomságot.

Az étel elkészítése az alábbiak szerint zajlott.

1. Minőségi tüzet csak minőségi fából lehet készíteni, így a kezdeti lobbanó fenyőt felváltotta a tölgyfa, közben megmostam és megtisztítottam a csülköket.

2. Elővettem a bográcsot feltöltöttem vízzel, beleszórtam a babérleveleket valamint két fej hagymát, bele a két csülköt és felkerült a tűzre. A tüzet és a vizet folyamatosan táplálni kell. Itt volt egy kis szusszanásnyi időm így megittam az első stampedlit, majd ráküldtem egy sört. Aztán lefeküdtem pihenni. Mondom szusszantam.

3. Ez a főzési művelet mintegy 4 órát tartott. No nem az alvás, hanem a hús főzése. Mondhatni majdnem szétfőtt. A kés, illetve villa könnyeden belesiklozz a hús és a rezgő rész közé.

4. Ezután levettem a tűzről, kivettem a csülköket belőle és a bográcsot feljavítottam előző nap beáztatott lencsével, amit meg beízesítettem sóval, citrommal, babérlevéllel, kapott még 1 bő óra főzési időt, kapott egy habarást és kész!!!!!!!!

5. Amíg a lencse főtt....ekkora már megittam a második sörömert is. Azt gondolom az igazi szakmai munka csak most kezdődött el. Felbontottam mégegy sört és közben megpucoltam 4-5 fej hagymát valamint 13-15 gerezd fokhagymát. A csülköket bevagdostam betűzdeltem fokhagymával, a hagymákat felnegyedeltem, majd befűzereztem az egészet borssal, kakukkfűvel, rozmaringgal. Felbontottam a 4. és 5. sört és ezzel felöntöttem a Római tálat, amibe a csülköket helyeztem.

6. A tálat lefedtem és betettem a sütőbe, bő 1 óráig pároltam, közben folyamatosan locsolgattam sörrel, majd 15-20 percig a fedél levételével pirítottam meg a tetejét.

7. És KÉSZ! Nincs más hátra csak kitölteni ismét 1 stampedli pálinkát, bontani egy sört  és elkezdeni a lakmározást.  

 

 

Szerző: szasza75

1 komment

Címkék: csülök

A bejegyzés trackback címe:

https://szasz-a.blog.hu/api/trackback/id/tr621647508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloJozsi 2010.01.05. 10:47:34

Nyami...
NAGGGGYON jól néz ki.
Meg szép az ikeás szőnyeg is :D
süti beállítások módosítása